Budowa i koszty garażu murowanego, dwustanowiskowego



 

1. Garaż murowany czy gotowy tynkowany?

2. Na co zwrócić uwagę wybierając garaż.

3. Do czego można wykorzystać w garażu przestrzeń pod dachem?

4. Czy warto mieć garaż ocieplany?

5. Garaż z oknem i dodatkowymi drzwiami? 

6. Podstawowy elementem garażu - brama garażowa.

 


 1. Garaż murowany czy gotowy tynkowany?


 

Rodzaj porównania

Garaż wykonany metodą tradycyjną - murowany

Garaż gotowy tynkowany – firmy WAW-SYSTEM

Czas budowy

1-3 miesięcy

24 h

Sposób wykonania

1. Tradycyjne murowanie garażu wymaga użycia materiałów bud. - zaprawa, piasek, woda, oraz całego sprzętu ekipy budowlanej m.in. betoniarka

 

2. Transport potrzebnych materiałów do budowy garażu odbywa się za pomocą ciężkich samochodów.

 

3. Do wykonania garażu znalezienie fachowej ekipy graniczy z cudem lub podraża znacząco koszty.

1. Wszystkie elementy są wstępnie wyprodukowane

w fabryce przy użyciu nowoczesnych maszyn, następnie przywiezione do klienta na miejsce są składane przez wyspecjalizowaną ekipę monterską.

 

2. Dostarczenie garażu odbywa się przy pomocy

samochodów o wadze nie przekraczającej 7t.

Dzięki temu jesteśmy w stanie dostarczyć garaż do najtrudniejszych miejsc, nie niszcząc tym samym wykonanych świeżo podjazdów.

Wpływ budowy

na najbliższe otoczenie

1. Decydując się na garaż murowany należy pamiętać by w pierwszej kolejności wykonać garaż. Dopiero po zakończeniu inwestycji należy wykonać chodniki, podjazdy i zasiać trawę. W odwrotnej sytuacji podczas budowy garażu może dojść do zadeptania uprzednio zasianej trawy, lub zniszczenia ułożonej kostki brukowej.

1. Montaż garaży gotowych tynkowanych nie wymaga zaangażowania destrukcyjnych prac budowlanych. Na przygotowanym podłożu garaż powstaje szybko i sprawnie, tym samym nie wpływa na wcześniej zagospodarowane otoczenie.

 

Trwałość , konserwacja i wytrzymałość

1. W zależności od użytych materiałów przewiduje się, że żywotność garażu murowanego waha się między 30-70 lat.

Jest to uzależnione od tego w jaki sposób użytkownik będzie dbał o swój obiekt.

2. Konserwacja:

- średnio co 5-10 lat - malowanie ścian zewn. i wewn.,

- średnio co 5-10 lat – impregnacja konstrukcji drewnianej dachu

- średnio co 10-15 lat - uzupełnienie ubytków w starzejącym się tynku, zaprawie murarskiej

- średnio co 10-30 lat – wymiana poszycia dachu

- średnio co 30-40 lat – wymiana częściowa konstrukcji drewnianej dachu

3. Wytrzymałość liczona w zależności od lokalizacji miejsca inwestycji.

1. Każdy element konstrukcji garażu wykonany ze stali ocynkowanej zapewnia długoletnią żywotność. Trwałość powierzchni cynkowej w zależności od stopnia agresywności środowiska wynosi od 20 do 65 lat .

2. Konserwacja:

- średnio co 5-10 lat - malowanie ścian zewn. i wewn.,

- średnio co 15-20 lat – malowanie konstrukcji stalowej ocynkowanej

- średnio co 15-20 lat – wymiana poszycia dachu

3. Wytrzymałość w standardzie obliczona na III strefę obciążenia śniegiem – 90% powierzchni kraju

Dodatkowe koszty związane z budową

1. Czas budowy garażu murowanego do 3 miesięcy może wydłużyć opłatę za wynajem garażu (ok. 700-1000 zł/1 stanowisko w zależności od lokalizacji)

2. Zapotrzebowanie prądu i wody podczas budowy garażu murowanego jest duże

(ok. 1500–2000 zł w zależności od skomplikowania budowy i wielkości)

3. Przywiezienie na plac budowy wartościowych materiałów bud. Wymaga ich ochrony (ok. 600-700 zł/mies.)

 


 

Brak

Cena

Koszt garażu dwustanowiskowego o powierzchni ok 40m2 to ok 40-50tys. zł

Garaże 60% tańsze

Garaż w technologi firmy WAW-SYSTEM jest 50-60 % tańszy niż garaż murowany. 

 

 


2. Na co zwrócić uwagę wybierając garaż


Rozmieszczenie garażu na działce

Garaż wolno stojący ma pełnić ochronę dla naszego samochodu. Usytuowanie garażu na naszej działce musi być zaplanowane od samego początku. Bardzo ważne jest zachowanie odpowiednich odległości od granicy działki i domu jednorodzinnego. Standardowo garaż musi być oddalony od granicy działki o 4 m w przypadku ściany z oknem, oraz o 3 m dla ściany bez okna. Bliższe usytuowanie budynku jest możliwe tylko w sytuacjach szczególnych.

W przypadku garaży , których długość jest mniejsza niż 5,5 m a wysokość nie przekracza 3 m, można postawić bezpośrednio przy granicy sąsiedniej nieruchomości lub w odległości 1,5 m od granicy. Gdy mamy do czynienia z większym garażem, bliższe usytuowanie jest możliwe jeżeli mamy zapisane to w decyzji o warunkach zabudowy.

 

Zastosowanie garażu i jego wymiary.

Stawiając garaż zadbajmy o to by był jak najwygodniejszy.

Każdy przyszły użytkownik powinien przeanalizować jakie funkcje będzie pełnił garaż. Oprócz podstawowej, czyli domu dla samochodu, budynek może być wykorzystywany do majsterkowania, składzika na przydomowe narzędzia lub wiaty na drewno do kominka.

rzut garażu jednostanowiskowego 2,9x5,085 Minimalne rozmiary garażu spełniającego podstawową funkcję nie mogą być mniejsze niż 2,9 m szerokości i długości co najmniej pół metra dłuższej niż samochód. Trzeba jednak pamiętać, że kierowcy by zaparkować i wysiąść z samochodu będą się musieli mocno postarać. Wysiadanie i parkowanie w tak małym garażu z pewnością nie będzie należało do najłatwiejszych, gdzie szybko o uszkodzenie pojazdu i niepotrzebne straty. Zwłaszcza sporego pola manewru wymaga sadzanie dzieci w fotelikach, wysiadanie i przenoszenie przywiezionych ze sklepu zakupów.

Jeżeli mamy możliwość i mamy na uwadze dobro naszego samochodu zdecydowanie wybierzemy szerszy garaż . 3,5 m szerokości i 6 m długości z reguły wystarczy dla każdego pojazdu osobowego.

rzut garażu jednostanowiskowego 3,5x5,885
 

Oczywiście chcąc w garażu pomieścić samochód oraz drobne rzeczy z upływem lat garaż stanie się zbyt ciasny. Dlatego warto myśląc przyszłościowo, zaplanować odpowiednio wymiar garażu i przygotować więcej miejsca pod półki,regały czy osobne pomieszczenie.

W zależności od tego jak chcemy by nasz garaż wyglądał, dobrym pomysłem jest wydłużenie jednego z jego boków.

 

rzut garażu jednostanowiskowego 3,95x5,885

W garażu o szerokości co najmniej 4 m powstanie wolna przestrzeń obok samochodu. Dzięki dodatkowej przestrzeni bez problemu poradzą sobie osoby z wózkiem dziecięcym, czy osoby niepełnosprawne poruszające się na wózku inwalidzkim. Większa ilość miejsca to również komfort w wyciąganiu zakupów z samochodu, przeprowadzeniu i odstawieniu roweru, czy schowaniu kosiarki do schowka przy garażu.

Jeżeli będzie co najmniej 1,5 m wolnej przestrzeni wzdłuż którejś ze ścian można już zmieścić szafę na narzędzia, regały magazynowe oraz umywalkę bądź zlew.

 

zagospodarowanie wolnej przestrzeni w garażu
(Fot. SovellaPollo-System)

Garaże mają być na tyle duże by mogły pomieścić oprócz samochodu także motocykl, rower czy inny sprzęt sportowy. W przedłużonym pomieszczeniu na jego końcu uzyskamy wystarczający zapas na szafki.

Dzięki takiemu zabiegowi nasz garaż będzie na tyle szeroki by zaparkować pojazd jednośladowy obok samochodu.

rzut garażu jednostanowiskowego 3,95x6,985


rzut garażu jednostanowiskowego 3,95x8,785

Garaż to nie tylko miejsce parkingowe ale może posłużyć dla nas jako mały warsztat czy kącik hobbystyczny z możliwością spełniania swoich pasji i zainteresowań. Jeśli chcemy korzystać z wielu funkcji garażu możemy oddzielić miejsce postoju samochodu od miejsca do majsterkowania . Dodatkowa ściana działowa zmniejszy powierzchnie do ogrzania i pozwoli utrzymać czystość i porządek.


Odpowiedni wymiar garażu to przede wszystkim wygodna ilość miejsca, która pozostanie po zaparkowaniu samochodu. By uzyskać optymalną powierzchnie naszego garażu należy zmierzyć szerokość naszego samochodu wraz z lusterkami bocznymi oraz długość , a następnie dodać do każdego wymiaru ok 1 m .

W przypadku garażu, w którym będą parkować samochody dostawcze bądź z bagażnikiem dachowych, należy uwzględnić również wysokość.

Wszystkie te zasady powinno się stosować także dla garażu dwustanowiskowego.

Drugi samochód to w zasadzie kwestia czasu – dlatego planując nową inwestycję warto to wziąć pod uwagę.

 

Do czego można wykorzystać w garażu przestrzeń pod dachem?

W nowo budowanych domach często rezygnujemy z piwnic, a zagracone strychy są przepełnione nartami, sankami czy innym sprzętem sportowym, albo spełniają role suszarni. Co jednak gdy strych stanie się dodatkowym pokojem dla dzieci, salonem kąpielowym, czy po prostu nowym domem dla kolejnej rodziny.

Wtedy miejscem do przechowywania tego, co nie zmieściło się w domu będzie garaż. Jednak pod warunkiem, że i w nim będzie odpowiednio dużo miejsca.

Proste i wygodne rozwiązanie daje nam garaż z dachem dwuspadowym czy czterospadowym. Nie wykorzystana przestrzeń pod dachem staję się idealna „do zadań specjalnych”. Rzeczy nie pasujące do przechowywania w domu takie jak

narzędzia ogrodnicze, węże do podlewania, zapasowe opony, aż się proszą by umieścić je w miejscu do tego przeznaczonym. Garaż z dachem dwuspadowym daje możliwości, których brakuje w garażu z dachem płaskim. Zabudowując strop uzyskamy całkiem niezły kawałek powierzchni, co niewątpliwie uporządkuje rzeczy „odstawione na chwilę” lub niezbędne ale rzadziej używane.

 

Czy warto mieć garaż ocieplany?

Garaż ocieplany w dużej mierze zależy od tego czy będzie ogrzewany lub nieogrzewany. Jeżeli garaż posłużyć ma nie tylko do parkowania samochodu ocieplenie będzie konieczne by utrzymać odpowiednią temperaturę w środku.

Garaż pełniący rolę małego warsztatu musi być dobrze izolowany by ciepło nie uchodziło na zewnątrz. Nawet jeśli w trakcie planowania garażu nie bierzemy pod uwagę jego późniejszego ogrzewania, warto zainwestować w ocieplane ściany.

Podczas letnich upałów źle izolowane pomieszczenie potrafi się nagrzać do wyższych temperatur niż panujące na zewnątrz, dzięki izolacji w środku garażu jest przyjemnie i chłodno.

 Garaże ocieplane w środku

 

Garaż z oknem i dodatkowymi drzwiami?

Okno w garażu pełni funkcje naturalnego oświetlenia w ciągu dnia. Słońce to nic innego jak darmowy grzejnik i żarówka. Każde dodatkowe miejsce przeszklone w ścianie garażu spowoduje dodatkowe korzyści w postaci zwiększonego światła w pomieszczeniu. Ilość naturalnego światła docierająca do garażu będzie zależała głównie od powierzchni i kształtu okien.

Częste przebywanie w dobrze doświetlonym garażu będzie przyjemne i ograniczy wydatki na energię elektryczną. Powierzchnia okien powinna proporcjonalnie zwiększać się wraz z powierzchnią garażu. Przyjmując zasadę, że stosunek powierzchni okien, liczonej w świetle ościeżnic, do powierzchni podłogi powinien wynosić co najmniej 1:12.

Warto wiedzieć, że przez okna o tej samej powierzchni, więcej światła przedostanie się do pomieszczenia przez okno wyższe.

 

Dodatkowe drzwi w garażu to duże ułatwienie dla jego użytkowników.

Zaparkowany w środku samochód może całkowicie zatarasować nam wyjście na zewnątrz. Wybierając drzwi należy zwrócić uwagę gdzie będzie ich lokalizacja. Jeżeli mają one służyć jako przejście z garażu do domu, wtedy warto zwrócić uwagę czy są odpowiednio ocieplone. W garażu nieogrzewanym ocieplane drzwi będą odpowiednią barierą dla uciekającego z domu ciepła.

Drzwi w garażu powinny być w takim miejscu by nie ograniczały je półki i regały umieszczone w środku.

 

Podstawowy elementem garażu - brama garażowa?

Brama garażowa umieszczona na frontowej elewacji odgrywa najważniejszą role w garażu. Brama wpływa zarówno na funkcjonalność jak i wygląd całego budynku.

Wyróżnić można dwa najczęściej stosowane rozwiązania – bramy segmentowe i uchylne.

Bramy uchylne – proste i niezawodne w działaniu mogą występować w różnych wzorach i kolorach. Ze względu na łatwość montażu, stosunkowo długi okres wytrzymałości, oraz niską cenę znalazły szeroką grupę odbiorców.

W zależności od tego czy budynek jest izolowany bramy uchylne mogą być nieocieplane i ocieplane. W podstawowej wersji ręcznie otwieranej, dzięki zastosowaniu w nich napędów mogą być otwierane automatycznie.

Każda brama uchylna może być wyposażona w drzwi przejściowe co umożliwia

wejście do garażu bez konieczności otwierania całej bramy. Zapobiega nagłemu wychłodzeniu pomieszczenia, co szczególnie jest przydatne w sytuacji gdy nie ma możliwości zamontowania dodatkowych drzwi bocznych w garażu.

(Fot. hormann.pl)

Wiecej informacji na temat bram uzyskacie państwo TUTAJ

 

Bramy segmentowe – to najlepsze rozwiązanie łączące w sobie funkcjonalność i estetykę, spełniające wysokie wymagania użytkowników. Podstawową ich zaletą jest ich sposób otwierania. W odróżnieniu od bram uchylnych składają się z segmentów, które połączone ze sobą otwierają się pionowo do góry, dzięki czemu cała powierzchnia w garażu i przed garażem jest całkowicie użyteczna.

(Fot. hormann.pl)

Specjalna konstrukcja paneli jest gwarancją bezpieczeństwa, co wyklucza przypadkowe ściśnięcie palców rąk przy zamykaniu lub otwieraniu bramy .

Bramy segmentowe mogą być obsługiwane ręcznie lub automatycznie.

Szeroki zakres opcjonalnych dodatków tj. przeszklenia, drzwi przejściowe, różna kolorystyka bram i okuć, gwarantują optymalne dopasowanie do każdego użytkownika.

Wiecej informacji na temat bram uzyskacie państwo TUTAJ

 

Zapraszamy do kontaktu

Masz pytania? Zadzwoń do nas
+48 503 854 145
Technologia

Newsy

Uwaga!!! teraz bramy Hormann w standardzie 42mm grubości
Mamy teraz lepsze bramy za tą sama cenę!!! Teraz grubość 42mm ocieplenie już w standardzie....

zobacz więcej
MAPKA DOJAZDU
LOGO WAW-SYSTEM